המאבק ב'זיו': מי יהיה המנהל הבא

    דוקטורס אונלי | צילום: אילוסטרציה No Comments on המאבק ב'זיו': מי יהיה המנהל הבא
    2:00
    06.05.24
    נתי שולמן No Comments on קמיסר: "ביטבוקסינג? אל תתענגו על וואקלי; זאת לא המטרה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נציבות שירות המדינה מבררת בימים אלו ערעור שהגישו שני רופאים על תוצאות המכרז לתפקיד מנהל המרכז הרפואי "זיו" בצפת. במכרז זכה ד"ר סלמאן זרקא, המשמש כיום כמפקד שירותי הבריאות בחיל רפואה בצה"ל ובשנה וחצי האחרונות ניהל את בית החולים ההומניטארי שהקים צה"ל ברמת הגולן למתן סיוע לפצועי מלחמת האזרחים המתנהלת בסוריה.

    ד"ר זרקא היה אמור היכנס לתפקידו ב"זיו" בסוף החודש, עם פרישתו של ד"ר אוסקר אמבון, ששימש במשך 21 שנה כמנהל בית החולים בצפת.

    אלא ששני רופאים שהתמודדו אף הם במכרז – ד"ר וניה וולך, סגניתו של ד"ר אמבון וד"ר יניב שרר ,סמנכ"ל "איכילוב" – הגישו ערעור על תוצאת המכרז, ודרשו מנציבות שירות המדינה לבטל את זכיית ד"ר זרקא, בטענה שהגיש את הטפסים למכרז באיחור של שבוע וחצי מהמועד האחרון שנקבע לכך. ד"ר זרקא טוען, כי עשה זאת משום שבתקופת מבצע "צוק איתן" היה בשירות פעיל וניהל בית חולים שדה במעבר ארז ליד הגבול עם עזה, שנועד למתן סיוע לפצועים עזתים

    בשלב זה, בימים שנותרו עד המועד הרשמי לפרישת ד"ר אמבון, ממלא את התפקיד כמנהל זמני ד"ר קלין שפירא, סגן מנהל "זיו", עד שהנושא יוכרע בנציבות שירות המדינה.

    דוברת משרד הבריאות אישרה אתמול את הפרטים בעקבות פניית "דוקטורס אונלי". היא ציינה, כי ד"ר זרקא קיבל אישור מנציבות שירות המדינה להגיש באיחור את המסמכים לוועדת המכרזים משום ששירת באותו מועד, החופף לימי הלחימה, בתפקידיו הנדרשים בצה"ל. "ד"ר אמבון יעזוב את תפקידו בסוף החודש כפי שנקבע, ועד אז יש לקוות שלבית החולים בצפת יהיה כבר מנהל", הדגישה דוברת המשרד.

    רשמית נמסר, כי ד"ר אמבון פורש לגמלאות, אבל מבית החולים נמסר כי הוא אמור לצאת לגינאה המשוונית, באפריקה, לנהל שם בית חולים מקומי.

    ד"ר זרקא (50) עשוי להיות הדרוזי הראשון שינהל בית חולים בישראל. הוא בעל תואר שני בבריאות הציבור ומדעי המדינה, מומחה במינהל רפואי. בשנים 2011-2008 שימש כמפקד רפואה בפיקוד צפון. הוא התמחה כרופא ברמב"ם וגם היה חבר בצוות ההנהלה של בית החולים. המנכ"ל הקודם של משרד הבריאות, פרופסור רוני גמזו, העביר לוועדת המכרזים מכתב המלצה נלהב למועמדותו של ד"ר זרקא וציין את יכולותיו ותכונותיו כמנהל-מנהיג עם חזון, מוביל לעמיתיו ולכפיפים לו וכ"ביצועיסט" ממדרגה ראשונה.

    שני הרופאים שעירערו על החלטת ועדת המכרזים טענו בפנייתם לנציבות, כי לא היה מקום לדון בבקשת ד"ר זרקא כיוון שהוגשה באיחור. הם טענו שגם הם הציגו כישורים מתאימים וכי התוצאה (שבה איש מביניהם לא זכה במכרז) מעצימה את התחושה "שהיתה יד מכוונת בתהליך הבחירה" . שני הרופאים הודיעו כי ישקלו פנייה לבית משפט אם לא יקבלו התייחסות לטענותיהם.



    0 תגובות